En start till portfolio

2010-01-25 @ 16:42:11
Jag ska försöka mig på att skriva ner mina tankar. Skriva vad jag lär mig, vilka funderingar jag har, vad jag inte förstår och vad jag ska ta reda på. Att försöka sig på ett portfolioarbete skrämmer mig lite men jag hoppas att det klarnar under tiden som jag skriver här. Jag gör i alla fall en start och tänker att det löser sig. Allt löser sig.

Denna dagen har jag försökt att lära mig lite om vetenskap. Tidigare har jag haft svårt att ta till mig vetenskap och de vetenskapliga sanningarna. Men jag inser nu att jag måste försöka ändra mina tankar för att bli en riktigt bra lärare. Jag har alltid tyckt att det låter så jobbigt när en del personer alltid säger att saker är vetenskapligt bevisat, det låter alltid som att det är den absoluta sanningen. Att man är konstig om man tror på ett annat sätt. Men jag inser nu när jag har börjat läsa på om ämnet att vetenskap inte alls behöver vara en absolut sanning, ju mer det forskas i ett ämne desto mer kommer de på. Det innebär att det som var en sanning igår inte alls behöver vara en sanning idag. Det glädjer mig.

Så dagens lärdom: tro inte alltid på vetenskapen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback