Utvecklingspsykologiska teorier

2010-05-19 @ 11:10:58
Detta område har varit det allra svåraste under hela terminen. Att sätta sig in i olika teorier är inte min starka sida eftersom jag ofta tänker att man ska lära sig det som är rätt. Men jag har insett att gränsen mellan vad som är rätt och vad som är fel kan vara väldigt svår att se. Ju äldre jag blir desto svagare blir strecket mellan rätt och fel, det finns nästan alltid en gråzon och det är väl kanske där nånstans som de utvecklingspsykologiska teorierna är.

Under ett av seminerierna försökte vi strukturera upp teorierna lite bättre genom att göra som en bingobricka där vi försökte fylla i rutorna vad som var viktigt i just den teorin, vad läraren har för roll, elevens roll och vad som ska vara motivationen till lärandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback